Massa bilder!

Har varit och spårat samt övat budföring. Spåret gick sådär... Första biten tog hon superfint mitt i spårkärnan och hade då självklart inga problem att ta pinnarna eftersom hon i stort sett snubblade på de. Men sen kom problemen... Det är vinklarna som st'ller till det för fröken bus. Det är som at det blir för stor förändring och honm inte kan hålla kvar i spåret. Jag har gått 90 graders vinklar och ska under en period göra de vidare. Tror hon får problem när det är för mycket förändring vilket det faktiskt blir då jag gjort så skarpa svängar. Vinden blir ju helt anorlunda och jag vet inte om det är det som ställer till det för fröken. Eller så ska jag bara helt enket vinkla mycket oftare så det inte blir så stor skilnad om ni förstår vad jag menar. Jag tänkte såhär, att om jag vinklar oftare altså inte låter henne hänga i i samma riktning ally för länge hinner hon inte bestämma att såhär ska spåret se ut utan kanske får lättare att ta förändringen??? Låter det helt knäppt? Jag är egentligen inte orolig ang spåret, det känns som att med felr spår i ryggen kommer detta bli super bra!

Sen gjorde jag och Kim lite budföring, då Yoga inte tidigare velat stanna hos mottagaren utan bara velat springa dit och sen direkt tilbaka. Detta har vi botat veldigt snabbt med följden att hon inte velat lämna mottagaren. Balansen har inte infunit sig med andra ord. Men i dag fungerade det super! Vi skickade fram och tilbaka några gånger och det bev bara knas första gången! Jag passade även på att öka avståndet som redan från början var långt medans hon sprang ifrån mig, detta fungerade jätte bra! Jag har en liten plan ang budförnigen, ingångarna kommer jag öva på nära avstånd och själva springande på alla avstånd, så fort ingången fungerar bättre/bra så kommer det att sättas ihop mer och också övas på massa olika avstånd! Man får ju passa på att ta låååångt avstånd när det går för det e ju inte så ofta man har typ 100-150m raksträcka med någorlunda sikt.

Har ju varit ite dåligt med bilder på sistone mest pga att jag inte fotat och att de bilder ag tagit inte blivit särskilt bra, men jag lägger in några i alla fall även om de inte är av bästa kvaite!

image230

Lilla Gandhi har åkt till sin nya familj(snyft) men han kommer få det så bra, massa träning och skoj. Det verkar som han hamnat i en familj där hundarna får vara med om bådet ett och annat. Tågluffa i sommar mm!!!

image242

Han e så sjukt söt man vill ju bara pussa sönder hans lilla tryne!

image243

Hur skönt kan man sova egentligen??? Lilla grisen!

image231

Bästa sättet att motionera springelspaniels! Fy bubblan va trött hon va efter att ha försökt få tag på ronnyrottan från Yoga som typ joggade omkring. (ni som känner Yoga försår att när hon joggar så e det typ som när en vanlig hund spurtar) Det som va roligt va att Lovisen inte gav sig utan försökte komma på genvägar och lura Yoga, men hon e inte så dum som hon ser ut!!!

image232

Nästan...

image233

Lovis!

image234

Galning med råtta!

image235

Yoggi in action!

image236

Bovis, hihi det kan man kalla henne också för hon e en liten bov!!! Fast nästan aldrig! Det ser nästan ut som hon visar en liten trudilutt på den här bilden!

image237

Både gos och vård sen blev det lite sömn också i denna possition!

image238

image239

Qarma använder husses fötter som kudde

image240

Närbild!

image241

En till!

Är du nöjd nu mamma? Nu måste jag bara ta tag i det där med att lära mig min kamera, jag har redan hittat lite nya instälningar som jag kan använda när man tar "porterätt" det e ju bra, men det är ju framför allt action bilder jag vill kunna ta! Nu ska jag ta kväl! Baj baj!

Juste ska slänga med en bild på Idas nya förmåga, såååååå jälla söt man dööör.



Lilla Saga!


Kommentarer
Postat av: Madde

Ååh så söta dom är ihop Lovis o Yoggi Yo :-) Lovis måste bara få en alldeles egen dobbisflicka som hon får vara med alltid ;-)
Vi har hittat TYSKA Ronny råttor ha ha Typ "Rainer Ratten" Har beställt några på prov! Fanns även med pipis i!Super bra pris dessutom..
Duktiga ni som tränar på!
Kram Madde Mupp Face hälsar till syster!

2008-02-02 @ 18:57:15
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Kicki och Atlas

Ha ha, ja du! han är en riktig chokladprins min lilla sak! har faktist kollat in din sida ibland, varför fixar du inte en hemmis? kanske ses på specialen! Kram kicki m hundarna

2008-02-03 @ 00:12:49
URL: http://freewebs.com/jeandarkhavanareserva
Postat av: Katarina

Fina bilder!!!!!!!!!!!! Jag är super nöjd!
Kram M

2008-02-03 @ 14:56:25
Postat av: Maja & Selma

Ohoy! Söt, söt, söt, söt, söt, söt och sötsöt!!! Först Yogis o Lovis=Sööta! Sen lille Gandhi=Sööt! O sen den stora sötweilern=Gulliplutti! O sist men också minst den lilla rödingen=Über Gÿllisch!(Hemmagjord tyska, nytt favvospråk!)Massa gulliga vovvar du har på din sida, det gillar jag:-) Nu ska jag sova så jag orkar tuckta mitt vilddjur imorgon också;-)

Kram/Piff

2008-02-09 @ 21:31:29
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0