Naala hela helgen!

I helgen har Naala varit här enda sedan söndag! Yoga har varit i paradiset! Qarma som är nykastrerad har bara fått vanka omkring på tomten och leta godis medan yrvädren vilat sig för nya tokrus. Qarma ville inte ens gå på tomten, tyckte nog att jag va taskig som inte lät henne vara med och leka. Men man vil ju inte riskera att hennes stygn går upp.. Sen är hon ju inte helt läkt innuti heller.

I går skulle vi baka bullar men det gick inte så bra, fick de inte att jäsa. Måste blivit knas med jästen, för i dag gjorde vi ett nytt försök och det blev helt perfekt! Ca 100 bullar blev det!

Nu har Naala åkt hem och snart kommer Malte igen! Malte är en rottis pojke som Yoga också gillar, Qarma med för den delen.

Yoga har varit ganska trött idag, måste vara efter löpet trötheten som kommer nu. Det är svårt det här att vara tjej, innan löpet har man mendvärk sen har man mens i 3 VECKOR sen bir man eftermens trött sen blir man skendräktig. Om jag inte hade högre ambitioner med Yogis så skulle jag inte tveka en sekund att kastrera henne, men man vet ju inte om det kanske blir en stjärna, för då kanske hon måste få barn. Det kan man ju inte veta än. Nästa gång kanske jag ska skaffa en deffekt valp som man vet att det inte finns något avelsvärde i så kan man ju kastrera den direkt!

Jag är ju en renrasig tik människa men har börjat tvivla lite, kanske blir en hane någon gång i framtiden. Men jag skulle inte kunna tänka mig en hane av någon matchoras typ rottis eller liknande, vill ju ha en vizsla men då har jag redan nästan bestämt mig att jag vill ha en tik. Ja ja både tik och hane har ju nackdelar och fördelar. Men som jag skrev innan, kastrerad tik är nog min favvo. Trist bara att man inte kan avla då, tror inte man får ut deras championat heller om de e kastrerade.

Hoppas att jag inte har allt för många trim denna veckan. Jag längtar lite tills eleverna har november lov, så man får lite rast.

Min pappa fyller år i veckan, och Johanna fylde år i går. Tror Sophie fyller den här månaden också, va det den 10:de

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbara bilder. Va stora alla är numera!
Såg tre whippetar här i stan igår och blev nästan gråtfärdig, Rom är underbart, men jag hade gärna haft Cemba med mig. Kastrerad tik får man väl ställa ut hur mycket man vill, och även få championat för, men de flesta tycker väl inte det är någon idé. Däremot med hanar får man det inte. Kan ha fel, men jag tror det är så. Annars vill jag verkligen slå ett slag för kastrerade tikar! Finns inga bättre hundar. Och visst är det fantastiskt med valpar, men efter några veckor ska man klara av att lämna bort dom också! Fy attan, det vet jag inte om jag hade fixat. Nej jag och mina husdjur förblir barnlösa i varje fall i den överskådliga framtiden. Ha det gott!

2007-10-03 @ 20:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0