Härlig helg!

I lördags morse åkte jag till Huddinge och hämtade Maja och Selma,(synd att inte Annica och Naala kunde vara med, men jobbar man så jobbar man) sen bar det av till södertälje bk.

Inte en kotte på klubben när vi kom dit så vi passade på att låta galningarna röjja av sig på planen! Nu kanske en del av er kommer tänka VILKA PUCKON låta hundarna leka på lydnadsplanen... Men, ja va ska jag säga. Kan ju inte riktigt se det som ett problem. Tycker att hundarna ska kunna klara av att lyssna även på en plats där de är "vana" att få leka, man kan säga att jag gör allt överallt! Om ni förstår vad jag menar.

Fick några riktigt bra tips av Madde ang fotpossitionen (Tack) som jag redan har övat på! Ser redan lite resutat! Genibarnet! Ibalnd blir jag så stolt  över hur fort hon fattar vissa saker. Två tre repetiotioner som blir rätt så har hon hajjat va det handlar om!!! Snacka om att räningen går bättre med bra planering!

I dag vaknade jag kl 10 utan att en enda hund sagt ett ljud! Tack för det! Vi är som vanligt hindvakt, denna gången är det Hugo som bor här. Hugo är en "amstaff" eller något liknande. Han är köpt på blocket som en Engelsk staff men det är han deffenitivt inte.  Han gilar Yoga jätte mycket, så mycket att han skulle vilja bli far till hennes barn :-) Vet inte om jag tycker att det är lika kul, och inte Yoga heller hon vill bara leka. Qarma vågar han inte ens försöka med, och hon har ändå varit på sitt bästa humör, så duktig när Hugo surar mot Qarma så bara blir hon jätte lugn och går därifrån!!! Tror att den här kastreringen varit bra för henne på alla sätt!

Har ju börjat min nya träning med henne också! Som går ut på att enbart ha kul och sluta innan hon tycker att jag e trist. Men som det e just nu så verkar hon aldrig tröttna. Hoppas att detta håller i sig! Om hon håller sig såhär pigg och lättmotiverad så bire inga problem för mig att hitta motivationen för mig själv att träna!!!

I dag var jag bjuden på brunch hemma hos Lisa(tack så mycket super gott och mysigt) det måste bli en tradition! Fasen det finns så många mysfaktor grejjer man kan göra som kräver så lite men är så mycket värda(asså inte för att inte Lisa hade ansträngt sig för det va det minsta man kan säga att hon gjort) Men tex en mysig höstpromenad med lite käk efteråt tex, eller bara att träffas och kasta ihop lite mums och massa skitsnack! eller egentligen vad som hälst bara man e med vänner! Kyss på er!

Nu ska jag kolla klart på filmen!

Som vanligt glömde jag kameran i lördags, vet inte vad jag håller på med! Får snart avsäga mig smeknamnet fanny/papparatzi.

Kommentarer
Postat av: Madde

Tjing! Bra att det gick bra m sidoförflyttningarna:-)) Vet inte om jag kan komma i morgon till klubben...Ett stygn gick upp på Inez, typiskt när man tror hon är på G...Så beroende hur hon mår och om jag kan lämna henne en stund.
Skoj möte va!!? ;-)

2007-10-22 @ 07:28:39
URL: http://www.dobvoyage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0