Rött linne med vita prickar!

Mina snälla tjejkompisar har hittat det jag saknat! I går kom Susanne, Camilla, Philip, Lisa, Jure, Danne, Patrick och Kim va ju såklart här också, för att fira min födelsedag. Det blev bara en enkel grillning med hamburgare och korv, vi skulle ha gåt ut och ätit men med både värkande huvud och hals (ev. lite feber med) så kändes det inte så lockande. Tror vi hade det mysigare här!!! Men en sak är säker vi är aldeles för mycket tävlings människor allihoppa för att spela spel... Vi höll nästan på att bli osams över "reglerna" hehe men det e bra man ska ha lite jävlar annama.

Tillbaka till min finaste pressent (för jag fick massa) både jag och mamma har letat över hela stan efter ett snyggt rött linne med vita prickar eller åt minstånne et rött med rätt nyans. Men det behövde vi inte för usanne den bästa shopparen jag känner hade gjort det! Ett armband hade de också fast det var glömt hemma! Vill igen säga ett stort TACK för pressenterna! Puss på er gullisar!

I dag har jag Annika och Maja varit på Dobvoyage träff! Alltid lika kul att träffa alla syskon, eller i allla fall allla som var där! Jag har ju lyxen att träffa tre av de på torsdagra eftersom vi går samma valpkurs! Men de andra har jag inte sett sedan de var typ åtte veckor. Vi fick lägga ett bebisspår till valparna och de som hade unghundar från den förra kullen fick lägga mer avancerade spår till sina. Yogi viste inte alls va det handlade om och hon tyckte nog att det var lite svårt med al störning runt omkring men efter lite tid så hade hon med hjälp av godis i spåret tagit sig fram till leksaken och plockade faktiskt upp den men släppte den när jag berömde, dete  lustigt det där för jag berömmer ju alltid när jag tycker hon gör något bra och ibland får hon godis och ibland lek och ibland bara själva berömet, altså rösten och denna gången hade jag en plan, tänkte att när hon griper leksaken så skulle jag berömma med rösten och när hon då vände sig om med leksaken i munnen så skulle jag ta fram den likadana leksaken jag hade i fickan för att locka tillbaka henne mot mig med den hittade leksaken i munnen men det blir ju inte riktigt som man tänkt sig... Tycker ändå att det blev bra för nu när jag leker med Yoga så kommer hon oftare och oftare tillbaka med leksaken för att leka med mig! Det är ju ofta ett problem hos dobermann och självklart andra raser också att det gärna vill ha grejerna för sig själva! Men jag har försökt att alltid ha två likadana leksaker när vi leker och hela tiden byta med henne, när hon lärde sig det så väntade jag tills hon självman vände upp mot mig och drog fram leksaken först då(lekak nummer två alltså) detta har fungerat jätte bra på min papillon och det fungerar än så länge på Yoga också! I alla fal hade vi en lång lekstund efter spåret så jag tror nästan att hon han glömma vad det var jag belönade!!!! Pucko jag e ! Ja ja det kommer hinnas med en massa spår nu snart e det ju semester och Qarma måste ju sluta löpa snart! Bara hon inte blir skendräktig och mer mångo än hon varit under löpet... Då blir det svält och sjukt mycket motion!!! Hehe!

Glömde säga vad jag fått av mina föräldrar! En aldeles egen och fin Ipod! Tjoho! Och en hållare till så nu jäklar! Han ju springa några gånger innan jag fick min årliga sommar förkylning och nu längtar jag bara efter att bli frisk så jag kan göra skogarna osäkra igen! Behöver bara massa bra musik nu! Men det e tur att alla våra vänner e musikfantaster! Lisa och Jure kommer bli plågade nästa vecka när jag kommer och behöver hjälp med att lara mig hur det hela fungerar! Varning! Det kommer vara tålamodskrävande! Jag e inte snabb när det gäller datorer!

Nä den här veckans mission är att fortsätta med Yogas fot träning så måste vi öva inkallning herre gud det har jag liksom helt glömt bort efterso jag tränar så mycket följsamhet så behöver jag nästan aldrig kalla in henne och det är ju både jätte bra och jätte korkat eftersom det har lett till att jag helt glömt bort at öva det. Så sitt stanna kvar och inklallning kanske blir veckan mission i stället!
Baj nu har jag skrivkramp! Alla stavfel och uteblivna/extra bokstäver bjuder jag på (detta gäller alla inlägg!!!!!!)



Kommentarer
Postat av: Katarina

Önskar bilder! Massor av bilder! Kram Mamma

2007-06-17 @ 20:59:24
Postat av: Karin

Håller med mamma Kata!! Vill ha bilder med i bloggen!!!! Ses imorrn.. puss

2007-06-17 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0