Islandshästar och bebis spår!

I Söndags åkte jag Beatrice och Kim till Hemfosa gård och red en liten tur!!! Bea fick det i pressent av några tejekompisar till henne men då båda blev sjuka fick jag och Kim åka med i stället! (tur för oss!) Jag fick en liten svart vack som hete Munnin tror jag, snacka om att det är turhästar... Jag red längs bak i ledet (red och red åkte häst kan man nog mer kalla det) det gick inte att påverka hästen över huvudet taget, jag försökte svänga lite mana på honom lite sakta ner lite men han gjorde bara precis likadant som hästen framför. Helt nolstäld, men inte så ko´nstigt när man går på tur kanske flera gånger per dag med människor på ryggen som aldrig förut suttit på en häst.

I dag har vi inte gjort mycket, städat lite här hemma och handlat mat till veckan men sen ringde Jessica och vile spåra!!! Bra för annars hade detnog inte hänt mycket här!
Yoga fick två spår, ett het rakt bebisspår det gick sådär på grund av en hel de störning i spåret, bärplockare och min mobil som börjar ringa sen kom Jessika gående(inte för att hon kunde ha undvikit det), Yoga är ganska lätt distraherad. Sen gick vi det anda spåret som hade en iten böj oh det spåret tog hon så hima fin så jag bev jätte glad! Det kommer bi bra det där med lill tjejen!
Qarmisen hade lite jobbigare i sitt spår, husse som la ut spåret hade ite krongel med att komma ihåg vart han hade gått och att Q gärna vill vinda in apporterna gjorde det inte helt lätt att se om hon var i spåret eller bara är ute och sniffar. Men nu ska här spåras så kommer vi lättare se på hennes kroppsspråk va det är som händer. Pinnarna är i varje fal inga problem, de pockar hon glatt!

Nu e det sängen som väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0