God jul

God jul önskar vi till alla våra läsare och famför allt alla i familjen och våra kära vänner.

Hundarna har inte fått en enda julklapp, än. Det kommer hihi de kan ju inte veta vilken dag det ska vara. Vi har massa roliga nya leksaker i butiken som skall inhandlas av mig! Det tråkiga är bara att de flästa leksaker håkller i ca 30 sekunder... Yoga är ganska bra på att inte döda medans Qarmas livsuppgift är att ta ut innehåller fortast möjligt.

Cleo har löpt nu under julen vilket är jätte skönt då jag varit ledig, det som varit konstigt är att det knapt kommitblod från henne. Mycket bra tycker jag men man blir ju alltid lite nojjig när det avviker från det normala.

Vi har varit hemma hos Kims föräldrar och hemma hos mina föräldrar, massa mat har vi ätit på båda ställena så det skall bli spännande att ställa sig på vågen, eller så struntar man i det!!!

snart är det nyår och det ska traditionsenligt firas ute på Ingarö med Camilla och Philip mfl, ska bli supermysigt lite tråkigt att inte alla de "vanliga" kunde komma men vadå lite förändring kan ju inte skada!

Tror jag ska pasa på att lägga några spår nu också när jag är ledig för här är det plusgrader och då får man spåra!!! Yoga tog spontant ett spår av mig sommjag gått ut här omdagen, jag gick och gömde lite leksaker som jag tänkte att de kunde få leta upp som ett uppletande men när jag skickade henne så vek hon av till vänster och tog upp mitt spår i stället... Så går det när man försöker  "fuska" när man lägger ut gföremålen. Ja ja det är ju i alla fall bara att evta för då ska jag inte göra så om jag lägger på komandot leta!

Undrar va det skulle kosta att bygga en hundträningshall, den måste ju vara ganska stor och varm (i alla fall sådär 10-15 grader) och framför allt upplyst, jag har tränat ganska mycket själv viket resulterat i att fotpossitionen blivit tvärsne, IRRI, nun e jag ju medveten om det men det är endå retfullt då jag varit mycket nöjd med den tidigare.

Ska nog anmäla mig till en tävlingslydnad i farsta som är innomhus i ridhus!!! Då kan man både få hjälp och nya tips och ideer, hoppas det finns plats.

Jag anmälde mig ju till en appellydnad i nacka men det verkar inte som att jag kommit med, skittråkigt... Det e helt sanslöst att man ska behöva anmäla sig typ en minut efter att platserna släpts för att få komma med. Kanske dax att öka utbudet då när efterfrågan är så otroligt stor. Ingen borde bli nekad att gå en valpkurs det känns som att det är där man grundar hundens vardagslydnad och ägarens intresse för fortsatt hundträning/tävling. Nu var det ju inte en calpkurs jag anmält mig till men endå. (jag är bara jätte avis på de som får gå)

Jag är jätte sugen på att gå bruks "lägret" för Eva i sommar men jag vågar inte anmäla mig då jag inte vet hur det blir med semester eller andra läger mm under sommaren.

Nä nu ska jag glo på film!

Kommentarer
Postat av: Kina ,BirrBorr o CurreDutt

Fatta vad kuuul det ska bli på My Dog.
Pussa på den där bruna ljuvliga saken från mig,ska vi åka i följe ner??
Hör av dig på mailen
Tjingelong

2007-12-27 @ 20:53:18
Postat av: Karin

Jag vill oxå på Evas sommarläger!!!!!! Men lika bra att ha negativ inställning.. Falcon e väl inte frisk tills dess... Pöss

2007-12-29 @ 16:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0