Cleo!

Valparna har kommit!

Tre valpar blev det, 2 flickor och en pojke. Klockan 06:00 ringde Annakarin och sa att jag skulle komma. Jag som hade gått och lagt mig halv två på natten, skyll mig själv. Så trött. När jag kom hade den första lilla bebisen redan kommit ut, den största tjejen kom först. Sen kom det en till liten tjej, efter ytterligare en kort stund kom den sista som var en liten hane. Förlossningen gick fort, under en timme hade hon klämt ut alla valparna.

Jätte fina är de allihoppa fina med vit strimma i ansiktet. Hoppas nu att de får bra hem och roliga liv. Det är inte helt lätt att hitta bra valpköpare som gör vettiga saker md sina hundar och inte bara låter de vara "sällskapshundar" dvs ingen mental aktivering över huvutaget. Trist hundliv tycker jag.

Ska åka dit någon dag i veckan och fota valparna så jag kan lägga in bilder här.

Efter den spännande morgonen åkte jag till södra brukshundsklubben och mötte Kim, Jessica och Anki. Vi började jätte seriöst med en timmes fika!!! Bra jobbat.

Sen la vi ut spår till alla hundarna, Qarma fick ett halvlångs spår med två pinnar och ett jakt slut. Första pinnen tog hon jätte fint men det märktes att hon var trött från i går för det tog ett bra tag innan hon hittade på spåret och efter pinnen var hon lite ofokoserad, men tog till slut upp spåret igen och jobbade på jätte fint. Gick förbi apporten bare några decimeter men tärstannade och började böka i riset, tittade upp och hade då en annan pinne i munnen!!! Lilla stjärnan, alla pinnar e fina. Sen släpte jag på henne igen och då plockade hon rätt pinne! Sista biten vindade fröken lite men fick endå ner nosen precis innan slutet. Jessica stod redo och drog i väg leksaken så Q fick jaga efter det!

Yoga fick ett litet kort spår men med omväxling i terängen, från skog till gräsmatta, det var svårt! Men efter lite tänkande fick hon till det och hittade pinnen!!! Så duktig min lilla sessa! Lydnandträningen med Yoga har gjort ett framsteg, hon börjar fatta fot positionen, äntligen märker jag att hon vänder rumpen åt rätt håll. Vi övade också på stanna och sitt stanna kvar!

Q fick lite fotträning men hon kändes inte riktigt taggad, vi övar på att hon ska suga fast i mitt ben. Hon har tendenser att flyta ut för mycket åt sidan. Gjorde en budförning också och den gick super bra! Har inte gort det på hundra år men den blire nog inga problem med!

image138

Tunnel! Denna bild är tagen för ett tag sedan.

Yoga har hittat en ny utkiksplats/span ställe på tomten där man ser det mesta ifrån!

image139

Härifrån ser man allt!

image140

Nu får Cilla konkurans om favvoplatsen.

image142

Härlig sommar bild på Cleo den är tagen innan hon blev  gravid.

image143

Vacker!

image144

Inte nog med att hon tar nacksving på katterna men Qama får också stå ut.

image145


Tur att hon e snäll!


Nu ska jag slappa! HEJ!


Kommentarer
Postat av: Jessica o Reijsan

Åh va flitig du e på att skriva. :)
Tänkte logga in o skriva jag me men sedan jag surfat runt lite så orkade jag inte. Tänkte dock skriva en liten kommentar här, hoppas nu att det lyckas denna gången ;)
Vilken helg vi har haft och vilka hundar vi har!! Det är helt fantastiskt vad duktiga de är allihop.. :) Lilla Yogas spår igår e nog en av höjdpunkterna tror jag.. :)
Hörs i veckan ang mera träning!!
Kram Jessica o Reijsan

2007-08-12 @ 21:02:19
URL: http://hem.bredband.net/b485884
Postat av: Madde

Hon är inte bara snygg hon är smart också, lilla Yougurten:-)))KUL!! Att det går bra i spåret!
Syrran Bijou är enl matte Kina över intelligent;-)Det kan jag inte direkt säga om Face, han är mest gullig just nu iaf....
Kram Madde

2007-08-12 @ 22:38:13
URL: http://www.dobvoyage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0