Äntligen!!!

Sommaren är här! Halleluja! Det e ju bara augusti, men nu e det varmt! I helgen var jag och Susanne hemma hos hennes pappa, där bor numera Alex(min gamla häst) kan ju tillägga att även Karolina(Alex nya matte) Martin och Gitt bor där. De bor så himlans fint, de har en pool, LITE AVIS. Susannes duktiga pappa och lillebror håller på att bygga ett stall till Alex precis bredvid garaget. Det kommer bli så fint!

image129

Direkt från poolen till hagen! Det kan inte bli bättre! Om man ligger på däcket är hästhagen utsikten! 

Alex har det så bra där han är.

I dag har jag varit och badat med voffarna, juste kanske ska skriva att Cleo har åkt till sin uppfödare för att förbereda sig inför bebisarnas födsel, valpisarna är beräknade till på måndag men hennes uppfödare tyckte att det verkar som de kommer komma tidigare. Hoppas de kommer i helgen jag kan knappt vänta! Jutidigare det kommer ju fortare får jag ju hem henne också!

Jo tillbaka till badandet i dag. Yoga har tagit sina första simtag... Ha ha! Hon e värdo, helt kass!!! Men det e inte så lätt första gången eller hur, eller??? Qarma simmade som en säl redan vid 8 veckors ålder... Men jag kommer ju igåh hur Stella simmade, precis lika dåligt som Yoghurt. Hon lärde sig efter några sim lektioner. Det som är roligt är att Yoga kastar sig i helt frivilligt, vet inte särskilt många Dobermann som gör det!
Ja det jag skulle komma fram till var att jag förberedde mig in i minsta detalj, kamera, godis, leksaker, problemet är bara det att jag glömde bort att ta kort. Det var "för fint" väder, så jälla mycket folk uppe vid sjön. Så jag hade fullt upp med att hålla koll på hundarna, vill ju inte gärna att de springer fram till några solande och drar av en värstingskakning!!! Hehe! Hade nog kissat på mig av skratt då (innombords), och sämts ihjäl. Ja eftersom jag glömde att ta kort under bade så tog jag i alla fall lite blöta hund bilder när vi kommit hem.

image130

Mina burbarn!!!

image131

Hur stor har hon blivit? KRYMP.

Yoga den lilla ängla hunden roar sig ju med att dricka ganska mycket vatten när hon badar, hon liksom sköljer igenom kroppen både på utsidan och insidan. Helt plötsligt bara satte hon ner rumpen i vattnet och kissade, inte blyg direkt. Ja ja så e det ju med småbarn det kissar i poolen, tur att det va sjön i alla fall. Sen kissade hon typ 3 gånger på vägen hem.

image132

Får man publicera sånna här bilder.

När vi kom hem (in) insåg Yoga att hon var jätte trött och jätte kall, jätte kall... BRRRRRR

image133

Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Helena

hehe.. Kan ju glädja dig med att jag brännt mig lite och därför lider.. Om det känns bättre ;) =P
Jag har iaf äntligen fått lite färg nu på de här 2 dagarna, har ju nappt sett till solen i sommar.. :(
- Varför sålde du Alex förresten? Var det inte den hästen Cookie ägde förut oxå?
Kram!

2007-08-07 @ 21:33:04
URL: http://helenaholm.blogg.se
Postat av: Karin

Vackra totto Alessander <3<3 *pussar på* Han verkar ha det toppenbra! Jag måste komma ut till dig så Falcon får bada!! Fast han kommer vägra.. Badkruka!!! Ses imorrn Pöss

2007-08-07 @ 22:51:52
Postat av: Karin igen...

Mähh... varför kom bara halva meddelandet med för?? *fattar nada* Skrev iaf sen att vi måste komma ut till dig och bada!! Falcon (badkrukan) måste juh göra ett försök=) Ses imorrn Pöss

2007-08-07 @ 22:53:20
Postat av: Helena

Jag badar ju mkt hellre i det vatten där Yoga kissat än i det vatten där barnen har kissat.. *Uäck!!*
(Helena tycker inte om barn särskillt mkt)

2007-08-08 @ 09:00:55
Postat av: Emma & Pyrrah

Hej hej!
No time no see... ;) Kul att se att du håller igång med hunderiet. Nu e man inne på sitt 14 år inom hundsporten. NÅT ska väl ha skett tycker man :) och det har det ju... Vore kul att träffas! Har pratat med Annika Stark och hon sa att du levde och frodades. Kul att höra! Gå gärna in på min hemsida och kika mer på vad jag har pysslat med i alla år! Massa kramar från Emma m familj

2007-08-11 @ 08:54:03
URL: http://www.freaklechics.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0