Spår & uppletande

Lyckades övertala Qarmas husse Kim att lägga ett spår till Qarma och så la jag ett själv också. Vi har spårat lite under veckan också men innan det var det super längesen Qarma spårade så det känns i stort sett som att spåra med en ny hund. Jag la ett rellativt rakt spår med godis i vart femte steg ungefär, som slut använde jag en spårpinne. Kim la ett u-spår också med godis i men lite mindre generöst en mig... Jag började med Kims spår och Qarma gjorde som hon har gjort hit tills tar upp spåret jätte bra men efter några meter tappar hon bort sig, men i dag stod hon stilla och ja tänkte när hon tappade bort sig? Inte vet jag men något är det som händer där uppe! Efter en stund börkjade hon nosa omkring igen men jag fick i stort sett leda henne genom första halvan. JAG VET, MAN SKA INTE STYRA HUNDEN bla bla bla. Helt plötsligt var det som att hon fick spåret i näsan igen och gick klockrent ända fram till pinnen!!! Hurra! Nästa spår vare inga frågeteken i så så himlans mycket skada kan det inte gjort att jag ledde henne på rätt väg på det första spåret. Hennes intresse för spårpinnarna ökar också för varje gång vi spårar det e superkul.
image15
Qarma

Vill också passa på att lägga in en länk till Yogas uppfödare, www.dobvoyage.se

Uppletande med Cleo är alltid lika spännande, detta är verkligen Cleos starka sida när hon har lust dvs och i dag hade hon massa lust!!! Ibland går hon inte ut ens medans andradagar sitter hon och skriker för att hon bara måste få leta, vissa dagar hittar hon saken direkt men struntar i den medans andra dagar hittar hon den och vägrar att komma in med den... Man vet liksom aldrig hur det ska gå. Sen har hon sådanna dagar som i dag, skärpt men motiverad, nogran och snabb, lyssnar på kommandot och kommer direkt in med föremålet. Det gick att skicka henne till samma ställe fler gånger också det brukar annars vara en stor svårighet att få henne att g¨till samma plats flera gånger. Med andra ord så är jag mycket nöjd med lillfröken plutt.
image16

Trött som bara den efter en dag med Ida i skolan!

Kommentarer
Postat av: ida

Snygg bild på Qarma, Undra vem som gjort den =)
Kram

2007-04-19 @ 21:11:30
URL: http://blogtown.se/blog.php?id=ValtersBlogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0