Låna husses jakt rygga och drog till skogen!

Efter att ha bott i husvagn i nästan 7 dagar med tre hundar (Qarma, Cleo och faraohunden Bruno) en mamma en pojkvänn och Marita (Brunos matte) kände jag ett stort behov av att ge mig ut i "min" skog själv.

Eftersom Yoga inte får gå promenader och deffenitivt inte vill bli lämnad själv vr det bara att packa ner valpen i ryggan och släpa med henne. Det gick över förväntan, bara bnågra pip och ett utbrytnings försök där jag måste säga att jag va smidig fångade henne liksom i fallet!

Cleo och Qarma kutade som galningar och lerade ner sig i alla diken, Yoga kommer nog också bli en vattenhund, hon klampade rakt över ett dike utan att ens reagera över vatnet! Bra för jag älskar vattenhundar! Yogas mamma ska också vara förtjust i vatten så man får hoppas att det är genetiskt!

Måste skryta lite också när jag endå håller på, jag har tränat "skvallertäning" med både rottisen och papilutten sen de var små och självlart har jag haft fördelar av detta men när man träffar galna damer i skogen med stavar halvspringandes (min skog för övrigt) är man ju inte direkt bered plus att vi träffar kanske tre fyra personer om året i skogen det e ju inte direkt så att man får många träningstillfällen. Men båda mina små änglar viste precis va de skulle göra för att få lite ta del av sin privilegier!!! Snacka om att jag blev stolt! Däremot den galna valpen sprang rakt fram och bet i tantens stavar (hihi) hon e vädigt social i alla fall, det ska jag försöka att ta tilvarar på!

Jag väntar på några riktigt bra bilder på Cleo från igår när jag fått de lovar jag att lägga upp bilder på henne tillsvidare får ni hålla till godo med med litte rottisbilder!
image5

                    
Valp bild på Daleos Qarma!

image6
 
Daleos Qarma vintern 06-07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0