Andra daten med Falcon och veterinär besök

Vaknade 2 minuter innan klockan ringde av att Yoga pep och gnällde, väntade tills hon blev tyst och tog sedan ut hundarna. För alla er som inte viste det har det regnat i Huddinge under natten... Jag som hade alla våra mattor ute på vädring. Ja ja de ska ju ändå tvättas eftersom Yoga har kissat lite på en av dom.  När vi var klara med morgonrutinerna lastade jag in alla hundarna i bilen och körde till jobbet. Inte för att jobba utan för att skriva på lite papper och sedan träffa Falcon och Karin.
image13

Bättre kudde kan ingen ha!


Karin och jag beslutade att passa på och träna valparna på att åka tunnelbana (eller snarare Yoga för Falcon har redan åkt tunnelbana flera gånger) Det gick över förväntan Yoga tittade mest bara efter alla människor som konstigt nog inte kom och hälsade på henne, Yoga tror nämligen att alla människor är till för henne bara henne! Tror och hoppas att tunnelbanan inte kommer vara några problem för Yoga i framtiden, i morgon ska vi titta på pendeltåg tror jag kanske åker någon station också vi får se hur det går. Undrar om jag behöver träna på att åka buss, bil och buss är ju så likt i min värd i alla fall. Men det e ju inte heller så jobbigt för mig att träna på eftersoom bussen går förbi här precis utanför och åker sen upp i fritidshusområdet och sen tillbaka ner vid mig så jag har ju inget at skylla på egentligen.

Efter vår tunnelbane färd gick vi tillbaka till jobbet och käkade lunch mmmmmm. Hundarna var helt slut och svimmade direkt i soffan. Jag ringde runt till lite olika veterinärer för att få en tid eftersom Nisse (katten) gav Yoga en smocka i går kväll och lyckades riva henne i tredje ögonlocket suck. I mrse när jag tittade var det lite rött och svullet så det var ju bara att åka in för att få salva. Eftersom det lilla odjuret även lyckades smaska i sig en fimp under förmiddagen fick hon också lite kol. Ögat var inte skadat (tack och lov) så lite salva i några dagar sen ska det vara bra. Kan ju tillägga att jag har klipt Nisses klor också! Vi fick också tillfälle att träffa våran favvo veterinär Tove!

På resan hem sov Yoga som en liten stock i bilen!
image14
 Trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0